Wanita dipenjara kerana gigit telinga lelaki hingga putus

  31 Okt 2013

Seorang wanita di Canberra, Sharlene Marie Martin, terpaksa mendekam di balik jeriji besi selama 10 bulan, setelah didapati bersalah menggigit daun telinga seorang lelaki hingga putus.

Martin (30 tahun) terlibat pertengkaran dengan seorang lelaki yang tak disebutkan namanya di suatu pesta di daerah Harrison di ibukota Australia tersebut, Mac 2013 yang lalu.

Tiba-tiba ia menggigit cuping telinga lelaki tersebut, sedemikian kerasnya hingga daun telinga lelaki  itu putus. Lelaki malang  tersebut terpaksa dikejarkan ke rumah sakit namun para doktoer tidak bertinjauan menyambung kembali daun telinganya yang telah terpotong.

Martin mengaku bersalah dan dijatuhkan hukuman 2 setengan tahun penjara, namun hanya diwajibkan menjalani masa kurungan 10 bulan.

Menurut Hakim Richard Refshauge, rasa penyesalan yang ditunjukkan Martin benar-benar tulus  dan ini membuatnya bersyarat mendapatkan pengurangan masa tahanan.

Namun Refshauge meminta Martin untuk mengatasi masalah ketagihan  alkohol dan ubat-ubatan terlarang yang diambilnya. Dia juga diminta untuk mampu mengawal rasa marahnya.
 ABC Australia - detikNews

Share this article :

Posting Komentar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Cun blog - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger